dijous, 27 de març del 2014

Conversa amb Irina Gonzàlez i Berta Coll del laboratori 885




Hola amics!

Tal com us vaig prometre aquí teniu les dues emprenadores del Laboratori 8-85. La Irina Gonzàlez que és llicenciada en Comunicació Audiovisual per la URL i la Bert Coll en Arquitectura per la UPC.
Que per qui li piqui la curiositat 8-85 és la mescla dels anys de naixement de les dues.
O sigui que dues noies tant joves que hagin arribat fins aquí! UAU!



























Laboratori 8-85 va nèixer per la demanda del públic per les xarxes socials?

Laborari 8-85 neix d'unes demandes del món actual, sovint vinculades al món virtual. Les xarxes socials han sigut la plataforma que ens ha permès d'una banda apropar-nos al nostre públic objectiu de forma ràpida i directa i d'altra a difondre els nostres projectes.


Quins són els vostres referents, l'estètica que perseguiu i el missatge que voleu transmetre?

Som molt partidàries de buscar les virtuts d'una marca i fugir del convencionalisme.
Ens agrada posicionar les seves qualitats per sobre del producte en si. Avui en dia
rebem molts estímuls publicitaris i l'única forma de retindre el missatge és connectar amb l'audiència, a través d'emocions, sensacions, de transmetre un estil de vida determinat o unes motivacions concretes. Perseguim transmetre valors, a través d'una estètica cuidada i pròpia.
















Quin és el secret per fidelitzar els clients?

Sí, per nosaltres és igual d'important la captació de clients com la fidelització. La nostra prioritat no és buscar clients, sino mantenir-los i mimar-los. Creiem en l'economia del carinyo. Al final, un client content és la millor publicitat que pots tenir.
















És preferible tenir pàgina web o pàgina de facebook? I a quines xarxes socials esteu?

Disposem de pàgina web i de pàgina de facebook. Les dues eines són necessàries i útils. D'una banda la pàgina web ens permet una presentació oficial, amb una selecció d'alguns dels nostres projectes. D'altra, la interacció amb els usuaris a través de facebook és molt més dinàmica i propera, i ens permet transmetre de forma més àgil tots els treballs que desenvolupem.

A més, també tenim presència a les principals xarxes socials que ens ajuden a estar al dia, posicionats i a interactuar amb diversos perfils d'usuaris.

Cada xarxa social té la seva pròpia finalitat, les seves regles i cal tenir clar que se'ns vol obtenir. A Lab8-85 estem a Twitter (@lab885), que ens permet comunicar-nos amb professionals de diferents sectors i estar connectats de forma instantània a totes les notícies relacionades; a Pinterest (pinterest.com/lab885), que ens permet compartir l'estil que perseguim; i a Instagram (@irina_gl i @bertasbox), que és la xarxa del moment, ens permet projectar la nostra estètica personal a través de les fotografies.













 
Els protagonistes de la campanya "La Cigüeña del Bebé"


Els videos:

Video 1:
http://vimeo.com/59229177http://vimeo.com/59229177

Video 2:
http://vimeo.com/56416317http://vimeo.com/56416317

Video 3:
http://vimeo.com/59228463http://vimeo.com/59228463

Video 4:
http://vimeo.com/59225160http://vimeo.com/59225160



Quan us encarreguen una campanya com la de "La Cigüeña del Bebé" partiu d'uns valors que us trasmet la marca o es a la inversa, són ells qui us demanen que apareguin a l'spot?

Qualsevol campanya publicitària requereix d'unes trobades prèvies amb el propietari, per poder entendre el producte, què volen oferir els seus clients i saber quins objectius tenen. A partir d'aquí, tenim sessions de brain storming amb l'equip, d'on surten les bases per construir el tipus de campanya i els valors a transmetre. Definim l'estètica, el tipus d'anunci, la duració...

La veritat és que en la majoria dels casos estem molt agraïts a les marques que ens encarreguen les campanyes, ja que dispositen confiança en nosaltres i ens deixen molta llibertat creativa, fet que, des del nostre punt de vista augmenta la creativitat, ens permet pensar en gran.


Com feu la selecció de nens per la campanya? Han de ser riallers, graciosos, intel.ligents...?

Alguns dels nens els coneixíem, i els altres vam posar un anunci a traves dels xarxes socials cercant únicament per edat, sense cap altra condició. Fer la selecció de criatures petites és complicadísim, ja que tots els nens són fantàstics, cada un té alguna cosa que el fa especial, són divertits per naturalesa i et regalen moments tan fabulosos i inesperats com els de l'anunci.


El final de cada anunci és genial amb les plomes dels coixins. Com ho vau aconseguir?

Partíem d'una idea base, sabíem que volíem un espai lluminós, en el qual predominés el blanc i moltes, moltes plomes. Vam comprar 7 coixins, els vam obrir i vam deixar que els protagonistes juguésin.
L'escena que ens va regalar l'Hugo traient la ploma de la cara de la seva mare no té preu. 


Per un spot de l'anunci del noi de la Coca Cola catalana vau tenir llibertat creativa? Jo crec que es palpa.

Segurament és la campanya publicitària en la que ens han deixat més llibertat. La marca no disposava de cap spot previ i després de veure les imatges que fèiem, l'únic condicionant que ens van donar van ser les begudes que havíen de sortir a l'anunci. El leitmotiv, les escenes, la història... completa llibertat.
Va ser un rodatge fantàstic. No va actuar ningú, la diversió, les ganes de viure, el companyonia era real. I creiem que això es nota a l'anunci, per això el fa tant atractiu i transmet bones vibracions.















Video de l'anunci de Xecna:

http:vimeo.com/46477692http:vimeo.com/46477692



Vídeo de la campanya de la xarxa de dones emprenadores Womenalia (la imatge del globus "Hasta donde quieras llegar")

http://vimeo.com/48702950http://vimeo.com/48702950



Escribiu un guió amb totes les imatges pel futur anunci o va sorgint de manera espontània al rodar-lo?

Abans del rodatge fem diverses sessions per tal d'establir un guió, per tenir clares les imatges volem aconseguir, i com hauran de succeïr-se. Establim l'estètica que volem aconseguir, el tipus de música, el leitmotiv, el perfil d'actors que ajudaran a transmetre el missatge final.
Al tenir un bon planning, les hores del rodatge es redueixen, i resulten més amenes. Altra cosa és que algunes vegades, durant les gravacions, sorgeixin escenes de forma espontània que són molt millors que les que havíem pensat. I evidentment no dubtem en incorporar-les dins del guió preestablert.



Per l'organització d'esdeveniments, són els propis clients qui us ho encarreguen o sou vosaltres qui teni la iniciativa de portar-ho a terme?

Depèn de l'esdeveniment, tot i que solem ser proactives. Si observem que en algun lloc determinat podria funcionar un tipus d'esdeveniment, o detectem unes necessitats concretes d'un grup de població, prenem la iniciativa de proposar l'esdeveniment concret.
El proper que estem organitzant va sorgir d'aquesta forma: vam observar una creixent demanda d'orientació per gent que volia emprendre projectes propis i vam proposar unes jornades d'emprenadoria a l'Ajuntament d'Alella. Gràcies a la bona acollida que va tenir, aquest any preparem la segona edició.





















Video de l'Alella Emprèn 2013: 

http://www.youtube.com/watch?v=nuObH_pUBNk&list=UU5N72zqFuqy-f6sj07jg



Com podeu compaginar coses tant dispars com l'Organització d'esdeveniments amb les Audivisuals i el disseny?

Creiem que les tres vessants es compaginen i es complementen, es nodreixen entre elles. La component base és la creativitat, element que explotem ja sigui en organització d'esdeveniments, en les produccions audiovisuals o en els dissenys. Entenem la comunicació com un tot.


Les xarxes socials us han canviat la vida?

Les xarxes socials no només han canviat la nostra vida, han revolucionat el conjunt de la societat. Han canviat la forma de relacionar-se les persones, han transformat les relacions comercials i laborals, han modificat l'educació i han potenciat la veu de la ciutadania. És summament atractiu el poder que tenen i les possibilitats que posen a l'avast de qualsevol persona.


Veient els spots un es queda amb una frase: Carpe Diem. M'equivoco?

Cal, com a mínim, intentar aprofitar i disfrutar de cada moment. Fins i tot en l'àmbit laboral. Estem convençudes que quan fas les coses que t'agraden i com t'agraden, quan disfrutes fent allò que fas, el resultat és millor, i això és transmet a la gent, i el que és encara millor, s'encomana.

I finalment un videoclip...

Videoclip Giorgis: http://vimeo.com/48796009 http://vimeo.com/48796009 

.........................................................................................................

El proper esdeveniment que preparen: Alella Emprèn 2014, unes jornades d'Emprenadoria que tindràn lloc del 19 al 23 de maig.


La seva pàgina web: www.laboratori885.com


Ja ho veieu, aquestes noies no paren! Això m'encanta!
Vivim en una societat en que la gent té por d'emprendre projectes, coses creatives i aquí teniu un gran exemple.
Un treball fet amb rigor, super perfecte, molt estètic i sobretot amb molta passió!


Demà us enviaré una mini entrevista que els vaig fer en que em defineixen a mi i al meu blog...


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada