dijous, 12 de juny del 2014

Conversa amb l'artista Maria Huerga




Hola amics!

Us invito a conèixer l'artista Maria Huerga  que acaba d'inaugurar una exposició a Manacor i que s'ha traslladat a viure a un lloc paradísiac, Porto Cristo (Mallorca). He deixat intacte el texte, ja que s'ha expressat en mallorquí... És tant bonic i poètic!









A quina edat vas trovar en l'Art un camí per recòrrer?

De ben petita, tenia 5 o 6 anys quan vaig entrar a veure una exposició jo sola, les parets estaven tapissades de color blau i els quadres eren molt colorites, vaig quedar impactada, llavors vaig tenir el sentiment profund de que volia ser pintora i mai més he desitjat altre cosa.



Eres persona observadora del teu entorn, la natura, les plantes, un paisatge...?

Sempre m'ha agradat molt observar el meu entorn, en la natura he trobat una escola.

 

I si així era, què t'inspirava en ella?

M'inspiraven les formes i les tonalitats. La sortida del sol sempre m'ha impactat, els colors taronges i rossats dels núvols. 



Vas estudiar Belles Arts a Sant Jordi, què recordes d'aquella etapa vital?

Molta recerca del meu jo intern. Era molt jove però tenia clar el que volia. També recordo les amistats i les passejades de nit amb els amics per Barcelona, la vida bohemia... era molt divertit.



Escola de Belles Arts Sant Jordi





Amb què et quedes?

Amb els amics



Es treballa la tècnica, l'observació, la improvització...?

A la Universitat es treballa el com dir les coses, el com expressar el que un porta a dins, la tècnica.



Dissabte inaugures una exposició anomenada "Psiquismes". Per què aquest títol, a què vols fer referència?

Psiquismes fa referència a la part més interna d'un mateix. Els quadres representen un paisatge vist a través de vitralls, és com si miràssim a través d'una lupa potentment il.luminada, potenment colorista. És una visió del psiquisme més intern, de l'ànima més profunda. 


                                                             
                                                              






Veient el teu cartell de l'exposició la teva obra juga amb l'equilibri de formes i colors, oi?


Sí, tal vegada segons es vagui desenvolupant el meu treball arribaré a l'abstracció. Són formes planes yuxtaposades que produeixen una vibració anímica del color. És un joc de taca i color.






Quins han estat els teus artistes de referència? Miró pot ser un d'ells?



Molts artistes són els que m'agraden, Miró sens dubte ha estat un d'ells. Quan era petita volia anar a casa seva a parlar amb ell ( je je...)
Els surrelistes són els que m'han influenciat més, sobretot Yves Tanguy arran d'una exposició que vaig veure d'ell a la Fundació Miró a Barcelona. També m'agrada molt la Louis Bourgeois, l'obra és fascinant, no et deixa indiferent i podria dir-ne d'altres, però aquests són els que més m'han influenciat.




Yves Tanguy










Joan Miró










 Louis Bourgeois














Ara t'has traslladat a viure a Porto Cristo, què tal el canvi? És un lloc super desconegut per tots nosaltres...

Sí, ha estat un canvi. Al començament és difícil adaptar-se després d'estar 12 anys a Barcelona. És un petit poble pesquer, tranquil.
En aquesta etapa de la meva vida necessito tranquilitat, sobretot alhora de treballar. No m'agrada ser el centre d'atenció, sóc molt tranquil.la, m'agrada disfrutar de les petites coses de cada dia, passejar amb el meu gos a la vora del mar, comprar les verdures al pagès...

Però també m'agrada la ciutat, en moments puntuals vaig a Barcelona, un o dos cops a l'any a veure els amics i disfrutar de les exposicions... També procuro baixar a Palma cada setmana.
Per treballar prefereixo estar sola en un lloc tranquil.




Porto Cristo...













Les xarxes socials en que la majoria són imatges poden ajudar a artistes com nosaltres a donar-nos a conèixer?

Sí, crec que són molt importants, ajuden a socialitzar-se millor, ens permeten viatjar per tot i per tant el treball es pot contemplar desde qualsevol lloc.





En la teva imatge de facebook tens una bola de vidre on hi surt tu... De qui és i per què l'has triat?

Referent a la fotografia de la bola... La varem fer al Museu Escher a Holanda. És un artista que admiro. Tot el món de l'inconcient m'atreu moltíssim, els surrealistes crec que juguen una part fonamental dins la història de l'Art.




Maria Huerga amb la bola d'Escher


                                                                        









 Museu Escher













I com va anar la Inauguració de la teva exposició? Quina va ser la reacció del públic?

La reacció del públic va ser molt bona. Les persones que veren el meu treball anys enrere quedaren molt sorpresses i el comentari més freqüent, que era nou i molt potent, amb molta energia.
La majoria em comentaren que hi anirien un altre dia amb tranquil.litat. En general va agradar molt.















Ja ho veieu, la Maria és una dona que creu molt amb el seu treball i que s'expressa artísticament amb total llibertat.
Té molta carrera per endavant!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada