divendres, 2 de març del 2018

Conversa amb l'artista Enric Puigsegur




Hola amics!

Avui coneixerem a un gran personatge... un artista que viu la vida i l'art amb tota inmensitat, l'Enric Puigsegur.




Veient els teus quadres em fan pensar molt en els quadres de Magritte...


Podria ser, encara que per pintar no em fixo en l'obra de cap pintor, de fet, no em sento influenciat per cap. Senzillament agafo els pinzells, em poso davant d'una tela i pinto el que sorgeix en aquell moment, em deixo portar pels  sentiments i els plasmo en la tela jugant amb els colors.

Segons les crítiques de les revistes d'Art:
La meva obra està vinculada amb la diversitat, sobresortint per la seva utilització cromàtica, amb elements que s'albiren al darrera d'un color, de vegades sorgeix una pintura color field vinculada amb l'abstracció geomètrica.
Segons diuen alguns sóc un artista eclèctic com pocs en l'actualitat dins el món de l'art, la meva pintura està marcada per elements relacionats amb la plàstica, la música i la dansa (fusionada).



Toques la flauta travessera. Què té aquest instrument que sigui millor que els altres?

 
Bé, toco diversos instruments (percussió, piano, gralla, flauta dolça...) però és amb la flauta travessera amb el qual em sento més identificat. M'agrada molt el seu so, també és un instrument molt fàcil de transportar i de fet, de vegades tinc la sensació que és com la prolongació del meu cos i de la meva ànima, a través de la qual puc expressar millor els meus sentiments.
 


Explica'ns la teva passió de comissari d'exposicions...



Doncs tot va començar en una teteria de Girona on em van proposar tocar un parell de vegades per setmana a canvi d'una pasta i un te.

Allà vaig conèixer una pintora que em va proposar tocar en totes les exposicions de pintura que fes i a través d'ella vaig anar endintsant-me en el món de la pintura, l'escultura i la fotografia. Solia tocar a les Inauguracions (Vernisatge) fins que un dia un pintor amic em va oferir anar al seu estudi a aprendre els principis bàsics, després a través d'un altre amic em va iniciar en el dibuix, vaig buscar un professor que m'ensenyés.


Per aquella època buscava espais on poder fer exposicions col.lectives i invitava als artistes a participar, mentre amenitzava les vetllades amb la meva flauta travessera o amb algun grup de músics amics.


Fins que un dia després de jugar molt amb els colors, vaig decidir muntar les meves pròpies exposicions i convidar a les persones interessades en exposar les seves obres i la veritat és que l'experiència em va encantar.
He conegut a persones fantàstiques, he ampliat les meves amistats en aquests esdeveniments, compartim informació i experiències, sempre coneixem persones interessants, es fan bons amics (es).

I la veritat és que m'encanta.


Quin és el teu procés creatiu?

Tot i que la majoria de vegades deixo que els pinzells juguin amb els colors i vaig creant paisatges i mons que només existeixen en la meva imaginació.

Si es tracta de un tema concret que he decidit pintar.

És important la preparació de la tela, la selecció de colors, escollint els pinzells que faré servir.
També deixo un temps que el cervell treballi pel seu compte mentre em relaxo o treballo en altres projectes. Busco intimitat (un espai on em senti a gust, generalment a l'estudi) i plasmar la idea o idees que el cervell ha anat seleccionant sobre la tela, fins el moment en que decideixo que el quadre ja està acabat.


Influeix l'espai (una catedral, un castell...) a l'hora de fer un concert?

Sí, en aquests llocs el so és perfecte.


Digue'ns una part del territori en que la gent sigui més entrañable...

Sóc un enamorat de l'Alt Empordà, d'on sóc fill.


Quins són els teus propers esdeveniments?

En primer lloc seguir la meva labor de director i soci fundador del Grup Trobada d'Artistes

I el trimestre de març, abril i Maig
Exposicions de pintura al Centre Cívic Sant Narcís
Escultures i quadres a la Punxa-Sala d'Exposicions 
Escultures al restaurant Els Indians-La Bisbal d'Empordà

40 Quadres a Caveau Els Templers-Banyuls sur Mer






















 







 
 
 
 
 
Inauguració Castell del Remei
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 





































 









 





 















 

 









 
 












 




 









 

 









 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada